ייעוץ לימודים חינם
תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה

תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה

מה כדאי לדעת על לימודי מדעי המדינה ופסיכולוגיה?

תואר ראשון במסלול הדו חוגי במדעי המדינה ופסיכולוגיה מהווה שילוב ייחודי ומרתק בין שני מקצועות חשובים ומבוקשים, הנלמדים תחת הפקולטה למדעי החברה. נקודת ההשקה בין שני התחומים הללו הינה בתחום המחקרי המשותף לשניהם. תחום מדעי המדינה חוקר את הפוליטיקה על כל היבטיה השונים ועוסק הן ביחסים בתוך המדינה והן ביחסים בין לאומיים, וכן מתייחס לתחומי הממשל, הפוליטיקה, התקשורת, הביטחון, יחסי החוץ, הכלכלה, הניהול ועוד.

תחום הפסיכולוגיה עוסק בחקר נפשם והתנהגותם של בני אדם ובעלי חיים, כמו גם ביחסי הגומלין בין היחיד לחברה וכן בדרכי הטיפול באנשים לאור התנהגויותיהם ופעולותיהם. לפסיכולוגיה יש חשיבות מכרעת בהתנהגות הפוליטית של בני האדם, וכן בתהליכי קבלת החלטות ועיצוב מדינות. נוסף על כך, התנהגותם של בני האדם מושפעת מהתרבות של החברה בה גדלו. 

למי מתאים ללמוד תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה?

1
חוקר
2
חברתי
3
קונבציונלי
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

מה כדאי לדעת על תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה?

על אף ששני התחומים, פסיכולוגיה ומדעי המדינה, נכללים תחת ענף מדעי החברה וכוללים מכנה משותף, הפסיכולוגיה מתייחסת לצד המחקרי, התיאורטי והפרקטי של מאפייני בני האדם והתנהגותם, ואילו מדעי המדינה מתייחסים לחקר התנהגות של מדינות, משטרים, תרבויות ומנהיגים על מנת להבין מהלכים פוליטיים, ציבוריים ומדיניים. תובנות אלו מהוות זווית ראייה ייחודית על היחסים בין המדינות.

תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה כוללת ידע תיאורטי ועיוני נרחב ומעמיק, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות בתחום חשוב, מרתק, ייחודי ומאתגר זה. המשתתפים יוכשרו לניתוח היחסים בין מדינות העולם השונות תוך התייחסות למישור הכלכלי, הפסיכולוגי, המשפטי, הפוליטי, המדיני, הניהולי וכדומה.
פתיחה

למי מתאים ללמוד מדעי המדינה ופסיכולוגיה?

הלימודים במסלול לתואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מאתגר, מספק, חשוב ומבוקש זה, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך השתלבות בשוק העבודה בשלל המשרות המוצעות בתחום, זאת באמצעות רכישת מרב הידע, הכלים והמיומנויות.

הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים סבלניים, בעלי זיקה להבנת נפש האדם וחקירתה, וכן לבעלי זיקה לתחומי החברה, הפוליטיקה, היחסים בין מדינות העולם השונות וסוגי הממשל בארץ, אשר יש ברצונם לעבור הכשרה מקצועית ואיכותית המאפשרת להבין את התהליכים השונים אשר מתרחשים במדינה מנקודת מבט פסיכולוגית.
פתיחה

מה תנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה?

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון במדע המדינה ופסיכולוגיה יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה מבוקשת זו. אמנם, על פי רוב מתבססות דרישות הקבלה על שקלול הציונים בין ממוצע הבגרויות לבין ציון הבחינה הפסיכומטרית. חשוב לזכור כי חלק מן המוסדות מאפשרים קבלה ללימודים אלו רק על סמך אחד מן הפרמטרים הללו.

תנאי הקבלה ללימודים אלו משתנים באופן תדיר ולכן, על מנת לבחון את האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ לברר מול מוסדות הלימוד השונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו מהן דרישות הקבלה אותן הם מציבים. מידע נוסף ניתן למצוא בקישורים: תנאי קבלה - לימודי מדעי המדינהתנאי קבלה - לימודי פסיכולוגיה.
פתיחה

כמה זמן נמשכים לימודי מדעי המדינה ופסיכולוגיה?

משך הלימודים במסלול לתואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד והאילוצים השונים של הסטודנטים הלומדים. בדרך כלל, נפרשים הלימודים על פני תקופת זמן של שלוש שנות לימוד.

חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת. כך תוכלו ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים לכם ביותר.
פתיחה

מה לומדים בתואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה?

תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה.

בדרך כלל, התכנים הנלמדים במסלול זה כוללים את הנושאים: מנהל ציבורי, ממשל ופוליטיקה, מחשבה פוליטית, פוליטיקה ואמצעי התקשורת, משפט חוקתי ופוליטיקה, המשטר בישראל, יחסים בין לאומיים, הפוליטיקה האמריקאית, שיטות מחקר, סטטיסטיקה, מפלגות, פוליטיקה השוואתית, פסיכולוגיה חברתית, היסודות הפיזיולוגיים של ההתנהגות, נוירו פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, מבחנים פסיכולוגים, פסיכולוגיה של המינים, פסיכולוגיה של התפיסה, פסיכולוגיה של הלמידה, פסיכולוגיה של השפה, פסיכולוגיה ומשפט, פסיכולוגיה בין תרבותית ועוד שלל תכנים מרתקים.
פתיחה

מה עושים עם תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה?

בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון בדעי המדינה ופסיכולוגיה אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, יוענק תואר ראשון B.A במדעי המדינה ופסיכולוגיה מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.

בפני בוגרי לימודי תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות, שכן בעלי מקצוע איכותיים ומיומנים בתחום זה נחשבים למבוקשים ונדרשים במיוחד בשוק העבודה. הבוגרים יוכלו להשתלב בתפקידי יועצים או מנהלים בחברות כוח אדם, חברות השמה וכדומה, וכן במחלקות משאבי אנוש בארגונים השונים. כמו כן, יוכלו להשתלב כיועצי פוליטיקאים או כעוזרי פוליטיקאים, במנהל הציבורי או הפרטי ועוד.
פתיחה

מה אפשר ללמוד אחרי תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה?

בוגרי לימודי תואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים הינה השתלבות בלימודי תואר שני בפסיכולוגיה. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם כמטפלים פסיכולוגיים מקצועיים באחת ההתמחויות הקיימות, , זאת באמצעות רכישת מרב הידע, הכלים והמיומנויות בתחום. 

תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו לימודי תואר שני במדעי המדינה. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לחשיבה עצמאית וביקורתית, תוך הבנת המנגנונים הפועלים מאחורי תהליכים מדיניים והיסטוריים שונים, בין אם גלויים ובין אם סמויים.
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ