נשמח לעזור גם לך להצליח!

פקח/ית טיסה

פקח טיסה - קבלה לתפקיד

פקח טיסה - קבלה לתפקיד


פקח טיסה שולט ומנהל את תעבורת המטוסים במרחב האווירי בבסיסי הטיסה ובמנחתים. כדי לשרת כפקחי טיסה נדרש איתור קדם צבאי. התפקיד מוצע לבנים בעלי פרופיל 64 ומטה וכן לבנות.

בנות שרוצות לקבל מיון לתפקיד פקחית טיסה צריכות לעבור את תהליך יום המא"ה, ולאחר מכן לדרג במנילה את אשכול חיל האוויר בעדיפות גבוהה. בהתאם לצרכי הצבא ודירוג המנילה יישלח למועמדות זימון למיון ראשוני בחיל האוויר ולאחריו זימון למבחני התאמה ממוחשבים בירפ"א. מועמדות שיעברו בהצלחה את המבחנים הממוחשבים יופנו לבדיקות רפואיות וסיווג בטחוני.

לפרטים נוספים יש לפנות ללשכת הגיוס בטלפון 3529*.
מה עושים פקחי טיסה?

מה עושים פקחי טיסה?

פקח טיסה נדרש לכוננות מבצעית, כלומר עמידה בכוננויות בכל שעות היממה, לרבות סופי שבוע וחגים. פקחי הטיסה נוטלים חלק בפעילות המבצעית של חיל האוויר, לרבות ויסות המראות ונחיתות למטוסי חיל האוויר ומטוסים אזרחיים, תפעול צוותי חילוץ והצלה באירועים על פני הקרקע ובאוויר, סיוע למטוסים בשעות מצוקה, הדרכת פקחים, ניהול שוטף של מגדל הפיקוח ועוד.
פקח טיסה - הליך ההכשרה

פקח טיסה - הליך ההכשרה

קורס פקחי טיסה נפרש על פני שבעה שבועות והוא מתקיים בבית הספר למקצועות התעופה בחיל האוויר או בשמו המוכר יותר – "ביסמ"ת" שבבסיס עובדה. תכני הקורס כוללים שיעורים עיוניים, תרגולים מעשיים וסיפוח למגדל הפיקוח כהכנה לקראת השירות במגדל.

ההסמכות המקצועיות נמשכות שנה עד שנתיים וחצי, בהתאם למגדל הפיקוח. את ההכשרה מעבירים פקחים בכירים באמצעות למידה עצמית, מבחנים עיוניים, הדרכות פרונטאליות, מבחנים מעשיים וסימולציות. 
נשמח שתצטרפו גם אתם לאלפי הלקוחות שבחרו בערכות ההכנה מבית ניב רווח!‬
קליק ונתקשר
פקח טיסה - שיבוץ

פקח טיסה - שיבוץ

פקחי הטיסה משובצים במגדלי הפיקוח השונים בבסיסי חיל האוויר ובבתי הספר למקצועות התעופה וסימולטור פיקוח טיסה בבסיס עובדה.

בנות שמתקבלות לתפקיד פקחית טיסה נדרשות לשרת 36 חודשי שירות חובה, באופן זהה לתקופת שירותם של הבנים. 
מידע כללי על פיקוח טיסה

מידע כללי על פיקוח טיסה

פיקוח טיסה הוא תחום בו מתקיימים הכוונה ופיקוח על כלי טייס בזמן שהם שוהים באוויר או בקרקע במטרה למנוע סכנת התנגשות ולארגן את תעבורת הכלים תוך מתן מידע ותמיכה לטייסים. תחום הפיקוח האווירי החל להתפתח כבר בשנת 1921 בלונדון באמצעות איתות לטייסים בדגלים צבעוניים. בימינו, כלי הטייס מצוידים במערכת גיבוי לפיקוח הטיסה, המוכרת בשם "מערכת למניעת התנגשות", אך עם זאת, עבודת פקח הטיסה עדיין נדרשת ומעבר לדרישה שייצור "הפרדה" בין כלי הטיס במישור ובמרחב האווירי המפוקח, הוא גם מספק שירותי מידע לטייסים על מזג האוויר ומסייע בניווט.

פקחי הטיסה נותנים הוראות לטייסים או מייעצים להם, והטייסים יכולים להשתמש במידע הניתן להם בהתאם לשיקול דעתם. פקחי הטיסה והטייסים נמצאים בקשר שוטף, לכן, במידה ומדובר בפקחי טיסה אזרחיים, קיימת דרישה לשליטה בשפה האנגלית ברמת הדיבור וההבנה. 
נשמח שתצטרפו גם אתם לאלפי הלקוחות שבחרו בערכות ההכנה מבית ניב רווח!‬
קליק ונתקשר
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח פסיכומטרי בע"מ | נגישות לאנשים עם מוגבלות

השאר פרטים וניצור איתך קשר בתוך זמן קצר