ספרים

פסיכומטרי ותזונה נכונה



חשיבות התזונה בזמן למידה

חשיבות התזונה בזמן למידה

למידה לפסיכומטרי יכולה להיות ארוכה ולעתים מתסכלת. היא מצריכה מאיתנו לשמור על ריכוז לאורך זמן, לפתור תרגילים במרץ ולחשוב כל הזמן. הלמידה האינטנסיבית גורמת לנו לעיתים לפספס ארוחות, לאכול דברים "על הדרך" ולהעדיף חטיפים ונשנושים תוך כדי למידה על פני לקיחת הפסקה ולאכול כמו שצריך.

עם זאת, מחקרים מראים כי תזונה לקויה משפיעה לרעה על יכולות הלמידה ועל היכולת לפתור בעיות, פוגעת בזיכרון, באינטליגנציה, ומביאה לתוצאות נמוכות במבחני הישגים.
ניב רווח מציע מעטפת לימוד עצמי לפסיכומטרי
איך אפשר לעזור לך?
הקפדה על תזונה בריאה

הקפדה על תזונה בריאה

תזונה היא דבר חשוב. היא משפיעה על אספקטים רבים בחיינו, החל מאספקטים פיזיים-בריאותיים כמו עודף משקל, לחץ דם, כולסטרול ומחלות לב, וכלה באספקטים פסיכולוגיים הקשורים להערכה ודימוי עצמיים, עצבנות וחוסר רצון לקחת חלק בפעילות חברתית. אנו חיים בעידן בו המזון הופך למעובד יותר, הסוכר הופך לזמין במיוחד, ומה שהופך את המזון למהיר ונגיש, דווקא פוגע בנו ובתפקודנו.

תזונה לקויה קשורה למתח ולהחלשה של מערכת החיסון, כמו גם לבעיות למידה, היווצרות זיהומים, פגיעה בשיווי משקל, פגיעה במערכת העצבים, ובהקשר של הבחינה הפסיכומטרית – גם ליכולת לשמור על ריכוז, ללמוד ולהישאר ערניים.

תזונה ופסיכומטרי

תזונה ופסיכומטרי

פסיכומטרי דורש מהנבחן שמירה על ריכוז לאורך זמן, ערנות והפעלות יכולות קוגניטיביות שונות כמו זיכרון, עיבוד מידע, חשיבה צלולה ומיקוד. מחקרים רבים מעידים על כך כי מעבר להשפעתה של תזונה לקויה על הופעת מחלות שונות, היא משפיעה גם על תפקודנו ברמה הקוגניטיבית, ולמעשה בדיוק אותן יכולות החיוניות לתפקוד אופטימאלי בבחינה הפסיכומטרית הן אלו הנפגעות כתוצאה מתזונה לא-נכונה. תזונה לקויה פוגעת ביכולות הלמידה, פוגעת ביכולת פתרון בעיות, בזיכרון, באינטליגנציה, ביכולתנו לשמור על ריכוז ובסופו של דבר מניב תוצאות נמוכות במבחני הישגים, ביניהם הפסיכומטרי.

בנוסף על האמור, תזונה לקויה נמצאה קשורה גם לעייפות, אשר משפיעה בתורה על התפקוד בבחינה הפסיכומטרית. למרות הנוחות הטמונה בוויתור על ארוחות בעת למידה לפסיכומטרי על מנת להרוויח זמן למידה, יש להקפיד לשמור על תזונה נכונה, שכן אותם חטיפים ואכילה שאינה מאוזנת, יוצרים בסופו של דבר פגיעה בתפקודנו, ולמעשה כל הזמן שנקדיש ללמידה ירד לטמיון, שכן הלמידה לא תהיה איכותית ועל כן גם לא יעילה. חלק נכבד מהקפדה על תזונה נכונה בעת הלמידה לבחינה הפסיכומטרית, ובכלל, קשור להקפדה על שתיה מספקת של מים. אמנם גופנו מסוגל להתקיים גם עם כמות מים נמוכה מזו המומלצת לשתייה מדי יום, אולם המחסור נותן את אותותיו עד מהרה ומביא לפגיעה בתפקודנו הקוגניטיבי, לעייפות, כאבי ראש וסחרחורות, אשר מקשים עלינו הן בזמן הלמידה לפסיכומטרי והן בזמן פתרון הבחינה עצמה, הדורשת, כאמור, שמירה על ריכוז ותפקוד חד וממוקד לאורך מספר שעות ברצף.
נשמח שתצטרפו גם אתם לאלפי הלקוחות שבחרו בערכות ההכנה מבית ניב רווח!‬
קליק ונתקשר
פסיכומטרי ותזונה – טעויות נפוצות

פסיכומטרי ותזונה – טעויות נפוצות

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בעת למידה לפסיכומטרי, או בכלל, למבחנים, היא הבאה של חטיף או ממתק עתיר בסוכר "להעלאת רמת האנרגיה". העלייה המהירה באנרגיה ובערנות שנחוש למשך כחצי שעה-שעה מרגע האכילה מסתיימת עד מהרה ומביאה גם לירידה מהירה של רמות הסוכר בדם, לעתים עד כדי כמות הנמוכה יותר מזו ההתחלתית. הצניחה המהירה ברמת הסוכר מביאה לעייפות ופגיעה ביכולת הריכוז, ואותה נפילת אנרגיה עלולה לפגום בתפקודנו בעת המבחן הפסיכומטרי.

על כן, יש להקפיד על אכילת פחמימות מורכבות אשר תהליך פירוקן נמשך זמן ארוך יותר, והגלוקוז המגיע מהן מתפרק בגופנו באופן הדרגתי ומאוזן. כמובן שאין הדבר אומר שעליכם לאכול צלחת פסטה מקמח מלא או תפוחי אדמה בעת הבחינה הפסיכומטרית, אלא הרעיון הוא להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה לכל אורך תקופת הלמידה.
2019 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח פסיכומטרי בע"מ | נגישות לאנשים עם מוגבלות | +Niv Revah | בניית אתריםבניית אתרים