רוצה מידע על ספרי הכנה לפסיכומטרי?

תחקור תהליך הלמידה

מהו תחקור?



טופס תחקור סימולציה


תחקור הינו בדיקה מעמיקה של תשובותיכם ושגיאותיכם בכל מקבץ או סימולציה, ואף בכל שאלה בודדת באשר היא. בין אם זו הפעם הראשונה שאתם לומדים לבחינה הפסיכומטרית, ובין אם כבר ניגשתם בעבר – תחקור נכון הוא המפתח לשיפור ולהצלחה בבחינה. בדיקה מעמיקה של תשובותיכם תאפשר לכם להבין את הגורמים שהובילו אתכם להצלחה או לכישלון בשאלה מסוימת, כמו גם את המקור לקשיים שלכם בנושאי הבחינה השונים. לעומת זאת, בדיקה שטחית של מפתח התשובות בלבד תביא לטעויות חוזרות ונשנות מסוגים מסוימים, כך שמידת ההצלחה שלכם במקבץ או הסימולציה הבאה תהיה דומה. לכן, עליכם ללמוד כיצד לתחקר בצורה נכונה את השאלות, את מקבצי התרגילים ואת הסימולציות.
עדיין לא הצטרפת לניב רווח פסיכומטרי?
בחר מה שמתאים לך וצא לדרך... :)

איך מתחקרים?

במהלך התחקור נעבוד בשלבים מסודרים:

1. יש לבדוק את אינדקס התשובות הנכונות, ולסמן נכון/לא נכון ליד כל שאלה שפתרתם. שימו לב: בשלב זה אסור עדיין לבדוק את ההסברים המפורטים לשאלות.

2. את השאלות בהן טעיתם עליכם לנסות לפתור שוב, לבד וללא הגבלת זמן, מבלי שרשמתם לעצמכם מה אמורה להיות התשובה הנכונה לפי אינדקס התשובות. עליכם לנסות ולהגיע לפתרון הנכון מתוך ידיעה שהתשובה שסימנתם קודם אינה התשובה הנכונה.

3. לאחר שפתרתם את השאלות בהן טעיתם, עליכם לבדוק שוב באינדקס התשובות כדי לבדוק האם הפעם הצלחתם להגיע לתשובה הנכונה, וכך חוזר חלילה ככל שהזמן מאפשר לכם. נפיק ונרוויח הרבה יותר מהשאלה אם נגיע בעצמנו לפתרון הנכון.

4. יש לקרוא את הפתרון המלא מהספרים.

5. יש לבצע השוואה בין הפתרון המלא שמופיע בספר לבין הדרך בה פתרתם את השאלה. גם אם אופן הפתרון שלכם זהה לפתרון אשר מופיע בספר, עליכם לבדוק כי לא ביצעתם טעויות בתהליך הפתרון. במידה ואופן הפתרון שלכם שונה מהפתרון אשר מופיע בספר, עליכם לבדוק כי אופן הפתרון שלכם נכון. בדקו אם לא חרגתם מכללי הנושא בו השאלה עוסקת. נסו למצוא שאלות דומות באותו נושא, להן פתרון דומה לפתרון שלכם. אם אינם בטוחים בנכונות הפתרון שלכם, מומלץ להיעזר במדריכים שבקבוצות הפייסבוק שלנו.

איך משתפרים?

כדי להשתפר וללמוד בצורה יעילה נאבחן את סוג הטעויות שלנו כדי להימנע מהן בעתיד: אם מדובר בטעויות מקצועית, יש לבצע חזרה מקיפה על חומר הלימוד עד שנשלוט בו בצורה מלאה. לעתים הטעויות שלכם יהיו טעויות לא מקצועיות: תחת סוג זה נכללות כל הטעויות שעשינו "בטעות", מחוסר תשומת לב, מעבודה פזיזה ולא מסודרת: טעויות חישוב, טעויות סימון (פתרתי נכון וסימנתי תשובה לא מתאימה), לא עניתי על מה שנשאלתי, לא קראתי נכון את הנתונים, פספסתי מילים בשאלה.

ההתמודדות עם טעויות לא מקצועיות היא לעתים קשה יותר מההתמודדות עם טעויות מקצועיות. על מנת להימנע מטעויות אלה, נאבחן בדיוק מה הכשיל אותנו. אם עבדנו בצורה חפוזה, נאט את הקצב. אם הייתה לנו טעות חישוב, נעבוד בשלבים מסודרים, נימנע מביצוע חישובים בראש (נכתוב אותם בדף), נעבוד על הטכניקה שלנו (במידת הצורך גם נשנן חישובים מסוימים). אם טעינו בסימון, נקפיד על עבודה מסודרת. אם לא ענינו על מה שנשאלנו, נדגיש את הדבר עליו אנו נשאלים. אם פספסנו חלק בשאלה – יש לקרוא את כל השאלה ורק לאחר מכן להתחיל לתכנן את הפתרון.
מדוע אלפי לקוחות כבר בחרו בערכות התרגול של ניב רווח?
תרגילים רבים ומגוונים
רמת התאמה גבוהה לבחינה
מערכת תרגול ידידותית למשתמש
אפשרות לאפס ולתרגל שוב כמה שרוצים
הסברים ברורים ומפורטים לכל הנושאים
שירות לקוחות מקסים, יעיל והוגן

ניהול מחברת דגשים

כדי לא לחזור על אותה טעות פעמיים ננהל מחברת דגשים. במחברת זו נכתוב למה טעינו ומה עלינו לעשות כדי להימנע מטעויות אלה בעתיד (רצוי שהלקח יהיה על דרך החיוב). במחברת הדגשים יש להתנסח במילים פשוטות ובשפה שלנו.

אם אנו מזהים טעות חוזרת – נדגיש אותה ונחשוב על דרכים נוספות להימנע ממנה. מדי כמה ימים נקרא את הלקחים שהפקנו ונוודא שאנחנו מיישמים אותם. חזרה לאזור תלמידים
רוצה מידע על ספרי הכנה לפסיכומטרי?
2017 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח פסיכומטרי בע"מ | +Niv Revah | בניית אתריםבניית אתרים