שלב א' - הבנת משמעות המילים או הביטויים המופיעים בשאלה
חשוב להבין באופן מלא את משמעות המילים. חלק משאלות אנלוגיות מכילות מילים במשלב לשוני גבוה, כלומר מילים שנדרש אוצר מילים רחב כדי להכירן. ניתן להרחיב את אוצר המילים על ידי קריאת ספרים ברמה גבוהה.
שלב ב' - ניסוח הקשר בין המילים בזוג
יש להגדיר במפורש את היחס בין המילים באמצעות בניית משפט המסביר את הקשר ביניהן. היחס צריך להיות מילולי-מילוני, ולא יחס אסוציאטיבי. לדוגמה, לצמד "מטרייה : גשם" נוכל להצמיד את המשפט "מטרייה היא אמצעי המגן מפני הגשם". חשוב לשים לב ולשמור על הטיית המילים המקורית. אין להגדיר יחס בהטיית מילים שונה מזו המופיעה בשאלה או בתשובות, הדבר עלול להוביל לבחירת תשובה שאינה נכונה. למשל, נתונה האנלוגיה אכילה : צלחת. קשר לא טוב יהיה: "ניתן לאכול באמצעות צלחת". קשר טוב יהיה: "אכילה היא פעולה שמתבצעת באמצעות צלחת". המשימה היא להגדיר את אחת המילים בעזרת המילה השנייה, משל היינו כותבים לה פירוש מילוני שבו חובה עלינו לעשות, בין היתר, שימוש במילה השניה. קשרים נפוצים בין המילים הינם קשרים מסוג ניגוד, מילים נרדפות, פעולה ותוצאה, העצמה, הקטנה, תכלית ועוד.
שלב ג' - בחירת התשובה המתאימה ביותר
כעת "נציב" כל אחת מהתשובות במשפט שניסחנו ונראה האם התשובה מקיימת את אותו יחס. חשוב לבדוק את כל התשובות, גם אם בשלב מסוים נדמה לנו שמצאנו את התשובה הנכונה. זאת מכיוון שאם ניסחנו משפט ובו קשר כללי מדי, ייתכן שיש שתי תשובות או יותר שיתאימו לו. לדוגמה, אם בשאלה נתון הזוג "טבעת : אצבע", נוכל לנסח כמשפט קשר "טבעת היא פריט ששמים על האצבע". קשר כזה יכול להתאים לתשובה כגון "כפפה : כף יד", משום שכפפה היא פריט ששמים על כף היד. אולם, אם בין התשובות מופיע גם הצמד "שרשרת : צוואר", זו יכולה להיות התשובה הנכונה, משום שקשר מדויק יותר היה יכול להיות "טבעת היא תכשיט שעונדים על האצבע", כפי ש"שרשרת היא תכשיט שעונדים על הצוואר". זכרו, בכל שאלה תהיה תשובה אחת שתהיה נכונה באופן מובהק יותר מהאחרות.